Józef Chojnicki, "Modlitwa w Ogrójcu" (po konserwacji), Katedra Lwowska Obrządku Łacińskiego, 1775, fot. 2020, wszelkie prawa zastrzeżone
Źródło: Instytut Polonika
Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie i restauratorskie przy obrazie \"Modlitwa w Ogrójcu\" z Katedry Lwowskiej Obrządku Łacińskiego
Józef Chojnicki, "Modlitwa w Ogrójcu" (przed konserwacją), Katedra Lwowska Obrządku Łacińskiego, 1775, fot. 2020, wszelkie prawa zastrzeżone
Źródło: Instytut Polonika
Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie i restauratorskie przy obrazie \"Modlitwa w Ogrójcu\" z Katedry Lwowskiej Obrządku Łacińskiego
Józef Chojnicki, "Modlitwa w Ogrójcu" (przed konserwacją), Katedra Lwowska Obrządku Łacińskiego, 1775, fot. 2020, wszelkie prawa zastrzeżone
Źródło: Instytut Polonika
Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie i restauratorskie przy obrazie \"Modlitwa w Ogrójcu\" z Katedry Lwowskiej Obrządku Łacińskiego
Józef Chojnicki, "Modlitwa w Ogrójcu" (po konserwacji), Katedra Lwowska Obrządku Łacińskiego, 1775, fot. 2020, wszelkie prawa zastrzeżone
Źródło: Instytut Polonika
Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie i restauratorskie przy obrazie \"Modlitwa w Ogrójcu\" z Katedry Lwowskiej Obrządku Łacińskiego
Józef Chojnicki, "Modlitwa w Ogrójcu" (przed konserwacją), Katedra Lwowska Obrządku Łacińskiego, 1775, fot. 2020, wszelkie prawa zastrzeżone
Źródło: Instytut Polonika
Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie i restauratorskie przy obrazie \"Modlitwa w Ogrójcu\" z Katedry Lwowskiej Obrządku Łacińskiego
Józef Chojnicki, "Modlitwa w Ogrójcu" (po konserwacji), Katedra Lwowska Obrządku Łacińskiego, 1775, fot. 2020, wszelkie prawa zastrzeżone
Źródło: Instytut Polonika
Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie i restauratorskie przy obrazie \"Modlitwa w Ogrójcu\" z Katedry Lwowskiej Obrządku Łacińskiego
Józef Chojnicki, "Modlitwa w Ogrójcu" (po konserwacji), Katedra Lwowska Obrządku Łacińskiego, 1775, fot. 2020, wszelkie prawa zastrzeżone
Źródło: Instytut Polonika
Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie i restauratorskie przy obrazie \"Modlitwa w Ogrójcu\" z Katedry Lwowskiej Obrządku Łacińskiego
Józef Chojnicki, "Modlitwa w Ogrójcu" (po konserwacji), Katedra Lwowska Obrządku Łacińskiego, 1775, fot. 2020, wszelkie prawa zastrzeżone
Źródło: Instytut Polonika
Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie i restauratorskie przy obrazie \"Modlitwa w Ogrójcu\" z Katedry Lwowskiej Obrządku Łacińskiego
Józef Chojnicki, "Modlitwa w Ogrójcu" (przed konserwacją), Katedra Lwowska Obrządku Łacińskiego, 1775, fot. 2020, wszelkie prawa zastrzeżone
Źródło: Instytut Polonika
Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie i restauratorskie przy obrazie \"Modlitwa w Ogrójcu\" z Katedry Lwowskiej Obrządku Łacińskiego
Józef Chojnicki, "Modlitwa w Ogrójcu" (przed konserwacją), Katedra Lwowska Obrządku Łacińskiego, 1775, fot. 2020, wszelkie prawa zastrzeżone
Źródło: Instytut Polonika
Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie i restauratorskie przy obrazie \"Modlitwa w Ogrójcu\" z Katedry Lwowskiej Obrządku Łacińskiego
 Prześlij dodatkowe informacje
Identyfikator: spol-000075-P

Prace konserwatorskie i restauratorskie przy obrazie "Modlitwa w Ogrójcu" z Katedry Lwowskiej Obrządku Łacińskiego

Identyfikator: spol-000075-P

Prace konserwatorskie i restauratorskie przy obrazie "Modlitwa w Ogrójcu" z Katedry Lwowskiej Obrządku Łacińskiego

Informacja o obiekcie:
Obraz Modlitwa w Ogrojcu eksponowany był w ołtarzu Przemienienia Pańskiego usytuowanego na zamknięciu nawy południowej katedry łacińskiej we Lwowie. Oba obrazy w tym ołtarzu malował Józef Chojnicki: w polu obraz Przemienienie, olej / płótno, 1775, a na zasuwie – Chrystus w Ogrojcu, olej / płótno, 1775. Obecnie, ze względu na stan zachowania, obraz pozostaje wyjęty z ołtarza i przechowywany jest w zakrystii katedry.

Zrealizowane prace: 
Stan zachowania dzieła, będącego przedmiotem projektu, był wyjątkowo zły. Konieczne prace konserwatorskie i restauratorskie polegały na powstrzymaniu dalszej destrukcji obiektu oraz stabilizacji warstw technologicznych oryginału poprzez poprawienie ich właściwości mechanicznych, a także przywrócenie obrazowi wartości artystyczno-estetycznych, odbioru estetycznego, które zostały zaburzone na skutek dramatycznych uszkodzeń. Po wykonaniu wszelkich koniecznych prac dzieło umieszczone zostanie w pierwotnym miejscu tj., na zasuwie w ołtarzu Przemienienia Pańskiego.

Finansowanie: Program Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Ochrona dziedzictwa kulturowego za granicą"

Więcej o projekcie: https://polonika.pl

Działanie:
  • Stowarzyszenie Absolwentów Akademii Dziedzictwa, realizacja w roku 2020.
Czas powstania:
1775
rozwiń

Obiekty powiązane

1
Pokaż na stronie:

Projekty powiązane

1
  • Program Ministra Kultury Ochrona dziedzictwa kulturowego za granicą Zobacz