Globus Jagielloński z Muzeum Polskiego w Chicago, prace konserwatorskie, fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2021, wszelkie prawa zastrzeżone
Licencja: , Modyfikowane: tak
Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA
Globus Jagielloński z Muzeum Polskiego w Chicago, prace konserwatorskie, fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2021, wszelkie prawa zastrzeżone
Licencja:
Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA
Kopia prawego skrzydła Drzwi Gnieźnieńskich, prace konserwatorskie, fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2021, wszelkie prawa zastrzeżone
Licencja:
Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA
Kopia prawego skrzydła Drzwi Gnieźnieńskich, prace konserwatorskie, fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2021, wszelkie prawa zastrzeżone
Licencja:
Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA
Kopia prawego skrzydła Drzwi Gnieźnieńskich, fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2021, wszelkie prawa zastrzeżone
Licencja:
Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA
Kopia prawego skrzydła Drzwi Gnieźnieńskich, prace konserwatorskie, fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2021, wszelkie prawa zastrzeżone
Licencja:
Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA
Obrazy z Muzeum Polskiego w Chicago, stan po pracach konserwatorskich, fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2021, wszelkie prawa zastrzeżone
Licencja:
Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA
Obraz z Muzeum Polskiego w Chicago, stan po pracach konserwatorskich, fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2021, wszelkie prawa zastrzeżone
Licencja:
Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA
fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2020, wszelkie prawa zastrzeżone
Licencja:
Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA
Obrazy Stanisława Kamockiego i Emila Krcha z Muzeum Polskiego w Chicago, stan po pracach konserwatorskich, fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2020, wszelkie prawa zastrzeżone
Licencja:
Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA
Obrazy z Muzeum Polskiego w Chicago, stan po pracach konserwatorskich, fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2020, wszelkie prawa zastrzeżone
Licencja:
Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA
fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2020, wszelkie prawa zastrzeżone
Licencja:
Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA
Obrazy z Muzeum Polskiego w Chicago, stan po pracach konserwatorskich, fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2020, wszelkie prawa zastrzeżone
Licencja:
Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA
fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2020, wszelkie prawa zastrzeżone
Licencja:
Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA
fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2020, wszelkie prawa zastrzeżone
Licencja:
Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA
fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2020, wszelkie prawa zastrzeżone
Licencja:
Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA
fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2020, wszelkie prawa zastrzeżone
Licencja:
Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA
fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2020, wszelkie prawa zastrzeżone
Licencja:
Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA
fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2020, wszelkie prawa zastrzeżone
Licencja:
Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA
fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2020, wszelkie prawa zastrzeżone
Licencja:
Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA
fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2020, wszelkie prawa zastrzeżone
Licencja:
Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA
fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2020, wszelkie prawa zastrzeżone
Licencja:
Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA
fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2020, wszelkie prawa zastrzeżone
Licencja:
Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA
fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2020, wszelkie prawa zastrzeżone
Licencja:
Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA
fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2020, wszelkie prawa zastrzeżone
Licencja:
Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA
fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2020, wszelkie prawa zastrzeżone
Licencja:
Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA
fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2020, wszelkie prawa zastrzeżone
Licencja:
Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA
Obraz z Muzeum Polskiego w Chicago, prace konserwatorskie, fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2020, wszelkie prawa zastrzeżone
Licencja:
Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA
fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2020, wszelkie prawa zastrzeżone
Licencja:
Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA
fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2020, wszelkie prawa zastrzeżone
Licencja:
Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA
fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2019, wszelkie prawa zastrzeżone
Licencja:
Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA
fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2019, wszelkie prawa zastrzeżone
Licencja:
Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA
fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2019, wszelkie prawa zastrzeżone
Licencja:
Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA
fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2019, wszelkie prawa zastrzeżone
Licencja:
Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA
fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2019, wszelkie prawa zastrzeżone
Licencja:
Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA
fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2019, wszelkie prawa zastrzeżone
Licencja:
Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA
fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2019, wszelkie prawa zastrzeżone
Licencja:
Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA
fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2019, wszelkie prawa zastrzeżone
Licencja:
Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA
fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2019, wszelkie prawa zastrzeżone
Licencja:
Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA
Aleksander Jędrzejewski „Bydgoszcz” z Muzeum Polskiego w Chicago, stan po pracach konserwatorskich, fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2018, wszelkie prawa zastrzeżone
Licencja:
Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA
Tadeusz Cieślewski „Zjazd Warszawa” z Muzeum Polskiego w Chicago, stan przed pracami konserwatorskimi, fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2018, wszelkie prawa zastrzeżone
Licencja:
Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA
Olga Boznańska „Autoportret - Madame Paris” z Muzeum Polskiego w Chicago, stan po pracach konserwatorskich, fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2018, wszelkie prawa zastrzeżone
Licencja:
Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA
Stanisław Appenzeller „Targ złodziejski” z Muzeum Polskiego w Chicago, stan po pracach konserwatorskich, fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2018, wszelkie prawa zastrzeżone
Licencja:
Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA
Stanisław Appenzeller „Targ złodziejski” z Muzeum Polskiego w Chicago, prace konserwatorskie, fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2018, wszelkie prawa zastrzeżone
Licencja:
Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA
Stanisław Appenzeller „Targ złodziejski” z Muzeum Polskiego w Chicago, stan po pracach konserwatorskich, fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2018, wszelkie prawa zastrzeżone
Licencja:
Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA
Pejzaż miasta, fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2018, wszelkie prawa zastrzeżone
Licencja:
Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA
Pejzaż miasta, fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2018, wszelkie prawa zastrzeżone
Licencja:
Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA
Pejzaż miasta, fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2018, wszelkie prawa zastrzeżone
Licencja:
Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA
Stanisław Borysowski „Kompozycja” z Muzeum Polskiego w Chicago, stan po pracach konserwatorskich, fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2018, wszelkie prawa zastrzeżone
Licencja:
Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA
Leonard Pękalski „Obrona Arsenału” z Muzeum Polskiego w Chicago, stan po pracach konserwatorskich, fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2018, wszelkie prawa zastrzeżone
Licencja:
Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA
Czesław Rzepiński „Czerwony Konik. Red Horse” z Muzeum Polskiego w Chicago, stan po pracach konserwatorskich, fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2018, wszelkie prawa zastrzeżone
Licencja:
Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA
Andrzej Pronaszko, „Still Life” z Muzeum Polskiego w Chicago, stan po pracach konserwatorskich, fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2018, wszelkie prawa zastrzeżone
Licencja:
Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA
Identyfikator: kons-000080-P/111567

Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA

Od czasu powołania w 2018 r. Instytut Polonika rozpoczął systematyczne dofinansowanie prac konserwatorskich w amerykańskich instytucjach gromadzących polskie dziedzictwo, konsekwentnie przywracane są walory artystyczne i ekspozycyjne dzieł wybitnych twórców oraz obiektów o znaczeniu historycznym.

Program obejmuje zarówno malarstwo sztalugowe, rzeźbę i rzemiosło artystyczne, jak i witraże - od Boznańskiej, Wyczółkowskiego i Malczewskiego, przez Makowskiego, po prace anonimowe ważne dla opowieści o polskiej kulturze na emigracji.

Realizacje prowadzone są we współpracy z amerykańskimi partnerami (m.in. Parma Conservations) oraz kuratorami zbiorów, z zachowaniem wysokich standardów dokumentacji, stabilizacji materiałów i estetycznej integracji ubytków. 

Informację o pracach objętych działaniami w latach 2018-2025 prowadzonych w Instytucie im. Józefa Piłsudskiego w Nowym Jorku, Polskim Instytucie Naukowym w Nowym Jorku (PIASA) oraz Muzeum Polskim w Ameryce w Chicago, prezentujemy poniżej. 

INSTYTUT IM. JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO W NOWYM JORKU

2025

Wyczółkowski, Leon, „Katedra Św. Jura we Lwowie”

Wyczółkowski, Leon, „Widok Torunia”

POLSKI INSTYTUT NAUKOWY W NOWYM JORKU (PIASA)

2023

Boznańska, Olga, „Autoportret”

Klepacki, Kazimierz, „Portret Władysława Mazura”

Makowski, Tadeusz, „Martwa Natura z owocami”

Makowski, Tadeusz, „Martwa Natura z owocami (II)”

Makowski, Tadeusz, „Portret siedzącego mężczyzny”

Malczewski, Jacek, „Chrystus przy stole”

autor nieznany, „Portret mężczyzny”

2022

Gierymski, Maksymilian, „Drzewo”

Makowski, Tadeusz, „Kwiaty”

Makowski, Tadeusz, „Mała plaża”

Makowski, Tadeusz, „Szwaczki”

Makowski, Tadeusz, „Martwa natura”

Makowski, Tadeusz, „bez tytułu”

MUZEUM POLSKIE W AMERYCE W CHICAGO 

2025

autor nieznany, „Jan III Sobieski w Wiedniu”

Szukalski, Stanisław, „Autoportret”

Szukalski, Stanisław, „Mój Kowal”

2024

Kot, Henryk, „Kopernik”

autor nieznany, „Błogosławiona Salomea”

autor nieznany, „Matka Boska Częstochowska”

autor nieznany, „Paderewski”

2023

autor nieznany, „Król Jan III Sobieski ze św. Janem”

Żeleński, pracownia, „Ukrzyżowanie”

2022

Majerski, Piotr, „Kapliczka”

autor nieznany, „Chrystus Boleściwy I”

autor nieznany, „Chrystus Boleściwy II”

autor nieznany, „Chrystus Boleściwy III”

autor nieznany, „Chrystus na Krzyżu”

autor nieznany, „Chrystus Ukrzyżowany”

autor nieznany, „Grupa rzeźb zakopiańskich (14)”

autor nieznany, „Posąg świętego”

autor nieznany, „Św. Kinga”

autor nieznany, „Świecznik”

autor nieznany, „Totem”

autor nieznany, „Urna”

Pilzny, Józef i Magdalena, „Słup przydrożny”

2021

Gędłek, Ludwik, „Kozacy na stepie”

Gędłek, Ludwik, „Targ krakowski na konie”

Kulikowski, Zdzisław, „Powódź”

autor nieznany, „Figura kobiety”

autor nieznany, „Św. Franciszek”

autor nieznany, „Święty/Zakonnik”

autor nieznany, „Replika prawego skrzydła Drzwi Gnieźnieńskich”

Rogalski, Antoni, „Chopin”

Szerner, Władysław, „Patrol”

Waldyn, Henryk, „Globus Jagielloński (replika)”

2020

Arct, Eugeniusz, „Ogród”

Czyżewski, Tytus, „Martwa natura z kaktusem”

Czapski, Józef, „Gołębnik”

Gerżabek, Adam, „Pejzaż z Wiśniowca”

Grunwald, Henryk, „Pejzaż koło Lublina”

Hrynkowski, Jan, „Złota rybka i owoce”

Jędrzejewski, Aleksander, „Bydgoszcz”

Kamocki, Stanisław, „Pola Woli Radziszowskiej”

Karpiński, Alfons, „Portret panny B”

Krcha, Emil, „Pejzaż z Krzemieńca”

Krzyżanowski, Władysław, „Martwa natura”

Malczewski, Rafał, „Ulica”

Niesiołowski, Tymon, „Lato”

Pieńkowski, Ignacy, „Kompozycja”

Potworowski, Tadeusz, „Odaliska”

Winkler, Konrad, „Zamek w Ojcowie”

Zawadowski, Jan Wacław, „Kwiaty”

Zawadowski, Jan Wacław, „Meksykanka”

Zamoyski, Jan, „Mała Gosposia”

2019

Czajkowski, Stanisław, „W dzień św. Huberta”

Dołżycki, Leon, „Pejzaż”

Fedkowicz, Jerzy, „Pejzaż z Zakopanego”

Frydrysiak, Bernard, „Moja Matka”

Grabowski, Stanisław, „Pejzaż z Prowansji”

Hannytkiewicz, Adam, „Utarczka”

Kossowski, Adam, „Martwa natura”

Krzyżanowska, Michalina, „Port w Helu”

Krzyżanowska, Michalina, „MS Piłsudski opuszczający port w Gdyni”

Lam, Władysław, „Dziad”

Mackiewicz, Konstanty, „Stare Miasto”

autor nieznany, „Gdynia - Sala Marynistyczna (plafon)”

Pokrzywnicka, Irena, „Jesień”

Pokrzywnicka, Irena, „Kwiaty”

Pokrzywnicka, Irena, „Kwiaty (czerwone)”

Pokrzywnicka, Irena, „Kwiaty (i owoce)”

Pokrzywnicka, Irena, „Tulipany”

Radnicki, Zygmunt, „Martwa natura”

Simon-Pietkiewicz, Jadwiga, „Gospodarstwo”

Stachiewicz, Piotr, „Hanusia”

Styka, Jan, „Joan of Arc”

Wodyński, Jan, „Pejzaż z Jarchowa”

Żuławski, Marek, „Toaleta”

2018

Appenzeller, Stanisław, „Targ Złodziejski”

Boznańska, Olga, „Autoportret”

Borysowski, Stanisław, „Kompozycja”

Cieślewski, Tadeusz, „Zjazd Warszawa”

autor nieznany, „Pejzaż miasta”

Pękalski, Leonard, „Obrona Arsenału”

Pronaszko, Andrzej, „Still Life”

Rzepiński, Czesław, „Red Horse”

Prace zrealizowane w ramach programu strategicznego Instytutu Polonika „Ochrona polskiego dziedzictwa kulturowego za granicą”.

Czas powstania:

lata 1900-1940

Twórcy:

Maksymilian Gierymski (malarz; Polska, Niemcy)(podgląd), Jan Styka (malarz, ilustrator książkowy; Polska, Włochy)(podgląd), Olga Boznańska (malarka; Polska, Francja)(podgląd), Tadeusz Piotr Potworowski (malarz; Polska, Francja, Szwecja, Wielka Brytania)(podgląd), Stanisław Szukalski (rzeźbiarz, malarz, rysownik; Polska, USA)(podgląd), Jacek Malczewski (malarz; Polska, Niemcy, Francja)(podgląd), Leon Wyczółkowski (malarz; Polska, Niemcy, Francja, Ukraina)(podgląd), Adam Kossowski (malarz, rzeźbiarz; Polska, Wielka Brytania, USA)(podgląd), Marek Żuławski (malarz; Polska, Włochy)(podgląd), Stanisław Czajkowski (malarz; Polska)(podgląd), Rafał Malczewski (malarz, rysownik; Polska), Tadeusz Makowski (malarz; Francja, Polska), Władysław Szerner (malarz; Polska, Niemcy)(podgląd), Józef Czapski (malarz, pisarz; Polska)(podgląd), Jan Wacław Zawadowski (malarz; Polska, Francja)(podgląd), Stanisław Grabowski (malarz; Polska, Francja)(podgląd), Kazimierz Klepacki (malarz; Polska, USA)(podgląd), Henryk Kot (malarz, grafik; Polska)(podgląd), Krakowski Zakład Witrażów S.G. Żeleński (pracownia witraży i mozaiki; Kraków), Piotr Majerski (rzeźbiarz; Polska)(podgląd), Ludwik Gędłek (malarz; Polska, Austria)(podgląd), Zdzisław Kulikowski (malarz, witrażysta; Polska)(podgląd), Antoni Rogalski (malarz; USA)(podgląd), Henryk Waldyn (rytownik; Kraków)(podgląd), Eugeniusz Arct (malarz; Polska)(podgląd), Tytus Czyżewski (malarz, poeta; Polska, Francja)(podgląd), Adam Gerżabek (malarz; Polska)(podgląd), Henryk Grunwald (rysownik, malarz, poeta; Polska)(podgląd), Jan Hrynkowski (malarz, grafik; Polska)(podgląd), Aleksander Jędrzejewski (malarz; Polska)(podgląd), Stanisław Kamocki (malarz, grafik; Polska)(podgląd), Alfons Karpiński (malarz; Polska)(podgląd), Emil Krcha (malarz; Polska)(podgląd), Władysław Krzyżanowski (malarz; Polska, Wielka Brytania)(podgląd), Tymon Niesiołowski (malarz, grafik; Polska)(podgląd), Ignacy Pieńkowski (malarz; Polska)(podgląd), Konrad Winkler (malarz; Polska)(podgląd), Jan Zamoyski (malarz; Polska)(podgląd), Leon Dołżycki (malarz, rysownik, grafik; Polska)(podgląd), Jerzy Fedkowicz (malarz; Polska)(podgląd), Bernard Frydrysiak (malarz, grafik; Polska, USA)(podgląd), Adam Hannytkiewicz (malarz; Polska)(podgląd), Michalina Krzyżanowska (malarka; Polska)(podgląd), Władysław Lam (malarz, grafik; Polska)(podgląd), Konstanty Mackiewicz (malarz; Polska)(podgląd), Irena Pokrzywnicka (malarka, ilustratorka; Polska, Wielka Brytania)(podgląd), Zygmunt Radnicki (malarz; Polska)(podgląd), Jadwiga Simon-Pietkiewicz (malarka, rysowniczka; Polska, Szwecja)(podgląd), Piotr Stachiewicz (malarz, ilustrator; Polska)(podgląd), Jan Ignacy Wodyński (malarz; Polska)(podgląd), Stanisław Appenzeller (malarz; Polska, Francja, Szwajcaria)(podgląd), Stanisław Borysowski (malarz, grafik, rysownik; Polska)(podgląd), Tadeusz Cieślewski (ojciec; malarz; Polska)(podgląd), Leonard Pękalski (malarz, ilustrator; Polska)(podgląd), Andrzej Pronaszko (malarz; Polska)(podgląd), Czesław Rzepiński (malarz; Polska)(podgląd)

Publikacja:

31.05.2023

Ostatnia aktualizacja:

02.11.2025

Realizacja (rok/lata):

2020, 2021, 2022, 2023, 2024, 2025, 2019, 2018
rozwiń
Konserwatorka w masce i rękawiczkach czyści dużą, ozdobną sferę armilarną w muzeum. Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA Galeria obiektu +51
Globus Jagielloński z Muzeum Polskiego w Chicago, prace konserwatorskie, fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2021, wszelkie prawa zastrzeżone
Globus Jagielloński z Muzeum Polskiego w Chicago, prace konserwatorskie Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA Galeria obiektu +51
Globus Jagielloński z Muzeum Polskiego w Chicago, prace konserwatorskie, fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2021, wszelkie prawa zastrzeżone
Kopia prawego skrzydła Drzwi Gnieźnieńskich, prace konserwatorskie Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA Galeria obiektu +51
Kopia prawego skrzydła Drzwi Gnieźnieńskich, prace konserwatorskie, fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2021, wszelkie prawa zastrzeżone
Kopia prawego skrzydła Drzwi Gnieźnieńskich, prace konserwatorskie Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA Galeria obiektu +51
Kopia prawego skrzydła Drzwi Gnieźnieńskich, prace konserwatorskie, fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2021, wszelkie prawa zastrzeżone
Kopia prawego skrzydła Drzwi Gnieźnieńskich Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA Galeria obiektu +51
Kopia prawego skrzydła Drzwi Gnieźnieńskich, fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2021, wszelkie prawa zastrzeżone
Kopia prawego skrzydła Drzwi Gnieźnieńskich, prace konserwatorskie Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA Galeria obiektu +51
Kopia prawego skrzydła Drzwi Gnieźnieńskich, prace konserwatorskie, fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2021, wszelkie prawa zastrzeżone
Obrazy z Muzeum Polskiego w Chicago, stan po pracach konserwatorskich Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA Galeria obiektu +51
Obrazy z Muzeum Polskiego w Chicago, stan po pracach konserwatorskich, fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2021, wszelkie prawa zastrzeżone
Obraz z Muzeum Polskiego w Chicago, stan po pracach konserwatorskich Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA Galeria obiektu +51
Obraz z Muzeum Polskiego w Chicago, stan po pracach konserwatorskich, fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2021, wszelkie prawa zastrzeżone
Obraz w złotej ramie przedstawiający kobietę w żółtej sukni i kapeluszu układającą owoce na stole. Stół zdobią kwiaty, wzorzysta tkanina i różne owoce. Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA Galeria obiektu +51
fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2020, wszelkie prawa zastrzeżone
Obrazy Stanisława Kamockiego i Emila Krcha z Muzeum Polskiego w Chicago, stan po pracach konserwatorskich Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA Galeria obiektu +51
Obrazy Stanisława Kamockiego i Emila Krcha z Muzeum Polskiego w Chicago, stan po pracach konserwatorskich, fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2020, wszelkie prawa zastrzeżone
Obrazy z Muzeum Polskiego w Chicago, stan po pracach konserwatorskich Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA Galeria obiektu +51
Obrazy z Muzeum Polskiego w Chicago, stan po pracach konserwatorskich, fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2020, wszelkie prawa zastrzeżone
Cztery oprawione obrazy kobiet w kolorowych sukniach wiszą na ścianie muzeum. Każdy obraz przedstawia inną kobietę w odmiennych pozach i strojach. Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA Galeria obiektu +51
fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2020, wszelkie prawa zastrzeżone
Obrazy z Muzeum Polskiego w Chicago, stan po pracach konserwatorskich Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA Galeria obiektu +51
Obrazy z Muzeum Polskiego w Chicago, stan po pracach konserwatorskich, fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2020, wszelkie prawa zastrzeżone
Obraz kolorowych kwiatów w wazonie, w ozdobnej złotej ramie, ustawiony na sztaludze. Poniżej widoczna etykieta z napisem 'PMA 120619-39'. Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA Galeria obiektu +51
fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2020, wszelkie prawa zastrzeżone
Obraz olejny przedstawiający bujny ogród z drzewami i ścieżką prowadzącą do domu w tle, oprawiony w ozdobną złotą ramę, umieszczony na sztaludze. Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA Galeria obiektu +51
fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2020, wszelkie prawa zastrzeżone
Obraz drewnianej konstrukcji z gołębiami, otoczonej zielenią, w złotej ramie na sztaludze. Na dole widoczna etykieta z napisem 'PMA 120619-34'. Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA Galeria obiektu +51
fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2020, wszelkie prawa zastrzeżone
Obraz olejny w ozdobnej złotej ramie przedstawiający krajobraz z zielonymi polami i niebem z chmurami. Obraz jest częścią prac konserwatorskich w Muzeum Polskim w Ameryce. Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA Galeria obiektu +51
fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2020, wszelkie prawa zastrzeżone
Obraz młodej dziewczyny trzymającej koguta, w ozdobnej srebrnej ramie, ustawiony na sztaludze. Tło stanowi teksturowana, czerwonawa powierzchnia. Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA Galeria obiektu +51
fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2020, wszelkie prawa zastrzeżone
Obraz olejny przedstawiający siedzącą kobietę w niebieskiej sukience i czerwonej marynarce, opierającą głowę na ręce. Dzieło znajduje się na sztaludze z etykietą 'PMA 120619-38'. Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA Galeria obiektu +51
fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2020, wszelkie prawa zastrzeżone
Obraz w ramie na sztaludze przedstawiający kobietę leżącą na kanapie w kolorowym, wzorzystym pokoju. Obraz charakteryzuje się żywymi kolorami i skomplikowanymi detalami. Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA Galeria obiektu +51
fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2020, wszelkie prawa zastrzeżone
Obraz w ramie na sztaludze przedstawiający kolorowy pejzaż z domami, drzewami i wieżą w tle. Obraz jest częścią prac konserwatorskich w Muzeum Polskim w Ameryce. Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA Galeria obiektu +51
fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2020, wszelkie prawa zastrzeżone
Obraz w ramie przedstawiający martwą naturę z wazonem kwiatów i różnymi owocami na stole. W tle widać wiklinowe krzesło i wzorzysty mur. Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA Galeria obiektu +51
fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2020, wszelkie prawa zastrzeżone
Obraz martwej natury z owocami i rośliną na kraciastej serwecie, oprawiony i umieszczony na sztaludze. Poniżej widoczna etykieta z napisem 'PMA 120619-37'. Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA Galeria obiektu +51
fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2020, wszelkie prawa zastrzeżone
Oprawiony abstrakcyjny obraz na sztaludze, przedstawiający wąską uliczkę z kolorowymi geometrycznymi budynkami i siatkową ścieżką. Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA Galeria obiektu +51
fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2020, wszelkie prawa zastrzeżone
Obraz olejny przedstawiający wiejski krajobraz z zamkiem na wzgórzu, otoczony drzewami i domami. Obraz jest oprawiony i umieszczony na sztaludze z etykietą 'PMA 120619-44' poniżej. Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA Galeria obiektu +51
fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2020, wszelkie prawa zastrzeżone
Obraz w ramie na sztaludze przedstawiający martwą naturę z niebieskim imbrykiem, owocami i kwiatami na kraciastej serwecie. Obraz jest częścią prac konserwatorskich w Muzeum Polskim w Ameryce. Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA Galeria obiektu +51
fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2020, wszelkie prawa zastrzeżone
Obraz przedstawiający scenę polowania z jeźdźcami na koniach i psami pod dużymi drzewami, z widocznymi stogami siana w tle. Dzieło jest oprawione i umieszczone na drewnianej palecie. Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA Galeria obiektu +51
fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2020, wszelkie prawa zastrzeżone
Obraz z Muzeum Polskiego w Chicago, prace konserwatorskie Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA Galeria obiektu +51
Obraz z Muzeum Polskiego w Chicago, prace konserwatorskie, fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2020, wszelkie prawa zastrzeżone
Obraz olejny przedstawiający kobietę w czarnej sukni i kapeluszu siedzącą na kwiecistym fotelu. W tle stół z owocami i filiżanką. Obraz jest oprawiony i wystawiony na sztaludze. Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA Galeria obiektu +51
fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2020, wszelkie prawa zastrzeżone
Obraz przedstawiający dwie kobiety odpoczywające na trawie, jedna w czerwonej sukience i żółtym kapeluszu, druga w czarnej sukience z poduszką. W tle drzewa i krajobraz. Oprawiony i wystawiony na sztaludze. Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA Galeria obiektu +51
fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2020, wszelkie prawa zastrzeżone
Obraz olejny przedstawiający żywy krajobraz z pagórkami i gęstymi drzewami, oprawiony w złotą ramę, umieszczony na sztaludze z napisem 'Polish Museum'. Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA Galeria obiektu +51
fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2019, wszelkie prawa zastrzeżone
Obraz olejny w ozdobnej ramie przedstawiający zimowy pejzaż z ośnieżonymi drzewami i budynkami. Dzieło jest umieszczone na sztaludze. Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA Galeria obiektu +51
fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2019, wszelkie prawa zastrzeżone
Oprawiony obraz przedstawiający nadmorski krajobraz z budynkami, zielenią i widokiem na morze z żaglówką. Obraz umieszczony na sztaludze w pracowni. Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA Galeria obiektu +51
fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2019, wszelkie prawa zastrzeżone
Obraz olejny w złotej ramie przedstawiający mężczyznę w brązowej szacie siedzącego na kłodzie z otwartą książką, kobietę w białej sukni obok niego i psa leżącego u ich stóp. W tle drzewa i góry. Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA Galeria obiektu +51
fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2019, wszelkie prawa zastrzeżone
Obraz olejny przedstawiający statek opuszczający port, otoczony niebieską wodą i latarniami morskimi, w złotej ramie. Obraz jest wystawiony na sztaludze z etykietą 'Polish Museum'. Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA Galeria obiektu +51
fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2019, wszelkie prawa zastrzeżone
Obraz olejny przedstawiający dwie kobiety siedzące w wiejskim otoczeniu, z domami i drzewami w tle. Obraz jest oprawiony i wystawiony na sztaludze z etykietą 'Polish Museum'. Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA Galeria obiektu +51
fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2019, wszelkie prawa zastrzeżone
Obraz w ozdobnej złotej ramie przedstawiający wazon z kolorowymi kwiatami i owocami na stole. Etykieta głosi 'Polish Museum'. Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA Galeria obiektu +51
fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2019, wszelkie prawa zastrzeżone
Obraz w ramie przedstawiający kobietę w tradycyjnym stroju z zieloną chustą i kolorową haftowaną bluzką, na tle kwiatowym. Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA Galeria obiektu +51
fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2019, wszelkie prawa zastrzeżone
Obraz pejzażowy w ozdobnej złotej ramie na sztaludze. Scena przedstawia wiejski obszar z drzewami, ścieżką i budynkami w tle. Poniżej widnieje napis 'Polish Museum'. Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA Galeria obiektu +51
fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2019, wszelkie prawa zastrzeżone
Aleksander Jędrzejewski „Bydgoszcz” z Muzeum Polskiego w Chicago, stan po pracach konserwatorskich Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA Galeria obiektu +51
Aleksander Jędrzejewski „Bydgoszcz” z Muzeum Polskiego w Chicago, stan po pracach konserwatorskich, fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2018, wszelkie prawa zastrzeżone
Tadeusz Cieślewski „Zjazd Warszawa”  z Muzeum Polskiego w Chicago, stan przed pracami konserwatorskimi Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA Galeria obiektu +51
Tadeusz Cieślewski „Zjazd Warszawa” z Muzeum Polskiego w Chicago, stan przed pracami konserwatorskimi, fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2018, wszelkie prawa zastrzeżone
Olga Boznańska  „Autoportret - Madame Paris” z Muzeum Polskiego w Chicago, stan po pracach konserwatorskich Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA Galeria obiektu +51
Olga Boznańska „Autoportret - Madame Paris” z Muzeum Polskiego w Chicago, stan po pracach konserwatorskich, fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2018, wszelkie prawa zastrzeżone
Stanisław Appenzeller „Targ złodziejski” z Muzeum Polskiego w Chicago, stan po pracach konserwatorskich Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA Galeria obiektu +51
Stanisław Appenzeller „Targ złodziejski” z Muzeum Polskiego w Chicago, stan po pracach konserwatorskich, fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2018, wszelkie prawa zastrzeżone
Stanisław Appenzeller „Targ złodziejski” z Muzeum Polskiego w Chicago, prace konserwatorskie Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA Galeria obiektu +51
Stanisław Appenzeller „Targ złodziejski” z Muzeum Polskiego w Chicago, prace konserwatorskie, fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2018, wszelkie prawa zastrzeżone
Stanisław Appenzeller „Targ złodziejski” z Muzeum Polskiego w Chicago, stan po pracach konserwatorskich Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA Galeria obiektu +51
Stanisław Appenzeller „Targ złodziejski” z Muzeum Polskiego w Chicago, stan po pracach konserwatorskich, fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2018, wszelkie prawa zastrzeżone
Pejzaż miasta Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA Galeria obiektu +51
Pejzaż miasta, fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2018, wszelkie prawa zastrzeżone
Pejzaż miasta Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA Galeria obiektu +51
Pejzaż miasta, fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2018, wszelkie prawa zastrzeżone
Pejzaż miasta Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA Galeria obiektu +51
Pejzaż miasta, fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2018, wszelkie prawa zastrzeżone
Stanisław Borysowski „Kompozycja” z Muzeum Polskiego w Chicago, stan po pracach konserwatorskich Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA Galeria obiektu +51
Stanisław Borysowski „Kompozycja” z Muzeum Polskiego w Chicago, stan po pracach konserwatorskich, fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2018, wszelkie prawa zastrzeżone
Leonard Pękalski „Obrona Arsenału” z Muzeum Polskiego w Chicago, stan po pracach konserwatorskich Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA Galeria obiektu +51
Leonard Pękalski „Obrona Arsenału” z Muzeum Polskiego w Chicago, stan po pracach konserwatorskich, fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2018, wszelkie prawa zastrzeżone
Czesław Rzepiński  „Czerwony Konik. Red Horse” z Muzeum Polskiego w Chicago, stan po pracach konserwatorskich Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA Galeria obiektu +51
Czesław Rzepiński „Czerwony Konik. Red Horse” z Muzeum Polskiego w Chicago, stan po pracach konserwatorskich, fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2018, wszelkie prawa zastrzeżone
Andrzej Pronaszko, „Still Life” z Muzeum Polskiego w Chicago, stan po pracach konserwatorskich Fotografia przedstawiająca Prace konserwatorskie polskich kolekcji w USA Galeria obiektu +51
Andrzej Pronaszko, „Still Life” z Muzeum Polskiego w Chicago, stan po pracach konserwatorskich, fot. Archiwum Programu Ochrona / Instytut Polonika, 2018, wszelkie prawa zastrzeżone

Projekty powiązane

1
  • Globus Jagielloński z Muzeum Polskiego w Chicago, prace konserwatorskie
    Konserwacje Instytutu Polonika Zobacz