Małgorzata Biłozór‑Salwa, „Jan Ziarnko czy Jean le Grain? Twórczość lwowskiego artysty w XVII-wiecznym Paryżu” - publikacja Instytutu Polonika
Fotografia przedstawiająca Małgorzata Biłozór‑Salwa, „Jan Ziarnko czy Jean le Grain? Twórczość lwowskiego artysty w XVII-wiecznym Paryżu” - publikacja Instytutu Polonika
Małgorzata Biłozór‑Salwa, „Jan Ziarnko czy Jean le Grain? Twórczość lwowskiego artysty w XVII-wiecznym Paryżu” - publikacja Instytutu Polonika
Fotografia przedstawiająca Małgorzata Biłozór‑Salwa, „Jan Ziarnko czy Jean le Grain? Twórczość lwowskiego artysty w XVII-wiecznym Paryżu” - publikacja Instytutu Polonika
 Prześlij dodatkowe informacje
Identyfikator: publ-000019-P/160148

Małgorzata Biłozór‑Salwa, „Jan Ziarnko czy Jean le Grain? Twórczość lwowskiego artysty w XVII-wiecznym Paryżu” - publikacja Instytutu Polonika

Identyfikator: publ-000019-P/160148

Małgorzata Biłozór‑Salwa, „Jan Ziarnko czy Jean le Grain? Twórczość lwowskiego artysty w XVII-wiecznym Paryżu” - publikacja Instytutu Polonika

Monografia Jana Ziarnki, niezwykłego XVII-wiecznego „uzdolnionego rzemieślnika ze Lwowa”, to książka dla miłośników sztuki graficznej. Sięgną po nią także historycy, socjolodzy, badacze propagandy czy przedstawiciele jednej z najstarszych i najliczniejszych społeczności polskich w Europie, czyli Polonia francuska.

Książka – wydana w serii „Studia i Materiały” – jest wnikliwą analizą stylistyczną prac Jana Ziarnki oraz nowatorską ich reinterpretacją, ukazuje zupełnie nieznane dotychczas oblicze tego wyjątkowego w całej historii grafiki polskiej, a nawet europejskiej, Polaka-erudyty.

Małgorzata Biłozór-Salwa, pisząc o losach i twórczości wziętego w dalekim Paryżu „Polonusie”, bardzo ciekawie opisuje realia epoki ówczesnego Lwowa, Krakowa i Paryża wraz ze wszelkimi uwarunkowaniami niełatwego dla artystów rynku graficznego. Prace renomowanego Jana Ziarnki trafiały na afisze, do almanachów czy kalendarzy, stanowiły ilustracje do alegorycznych druków politycznych. Jako dokumentalista epoki i propagator idei politycznych niejako pośredniczył między władzą a ludem.

Godny uwagi jest załączony do książki rzetelnie opracowany przez Autorkę katalog rycin Ziarnki prezentowanych względem rodzaju, treści, funkcji społecznych, politycznych i propagandowych. Publikacja pokazuje wysoki poziom naukowego warsztatu historyka sztuki.

Autor: Małgorzata Biłozór‑Salwa

Redakcja językowa: Sylwia Chojecka

Tłumaczenie: Sylwia Zawadzka (ang.), Małgorzata Matysik (ang.), Małgorzata Kościańska (fr.)

Rok wydania: 2021

Liczba stron: 324

Oprawa: miękka

ISBN: 978-83-66172-36-4

Fotografia przedstawiająca Małgorzata Biłozór‑Salwa, „Jan Ziarnko czy Jean le Grain? Twórczość lwowskiego artysty w XVII-wiecznym Paryżu” - publikacja Instytutu Polonika Fotografia przedstawiająca Małgorzata Biłozór‑Salwa, „Jan Ziarnko czy Jean le Grain? Twórczość lwowskiego artysty w XVII-wiecznym Paryżu” - publikacja Instytutu Polonika Galeria obiektu +1
Małgorzata Biłozór‑Salwa, „Jan Ziarnko czy Jean le Grain? Twórczość lwowskiego artysty w XVII-wiecznym Paryżu” - publikacja Instytutu Polonika
Fotografia przedstawiająca Małgorzata Biłozór‑Salwa, „Jan Ziarnko czy Jean le Grain? Twórczość lwowskiego artysty w XVII-wiecznym Paryżu” - publikacja Instytutu Polonika Fotografia przedstawiająca Małgorzata Biłozór‑Salwa, „Jan Ziarnko czy Jean le Grain? Twórczość lwowskiego artysty w XVII-wiecznym Paryżu” - publikacja Instytutu Polonika Galeria obiektu +1
Małgorzata Biłozór‑Salwa, „Jan Ziarnko czy Jean le Grain? Twórczość lwowskiego artysty w XVII-wiecznym Paryżu” - publikacja Instytutu Polonika

Projekty powiązane

1
  • Katalog publikacji Instytutu Polonika Zobacz